HD elektro v.o.s.
Zpět na hlavní stránku
HD elektro v.o.s.
BRNO - Královo Pole
775 524 130         Domažlická 2          servis@hd.cz
servis výpočetní techniky
návrat na úvodní stránku  Služby

Kolik bude stát oprava vašeho zařízení ?

   

Za opravu zaplatíte 300Kč/hod práce + cenu náhradních dílů

 

     Lituji - ale víc vám takhle dopředu opravdu neřeknu  :-)

 

A kdy se tedy tu cenu dozvím? až při placení?
     To samozřejmě ne - předběžný odhad ceny vám sdělí technik po prohlídce vašeho zařízení.

 

A co když s tak vysokou cenou nebudu souhlasit?
     Samozřejmě - předpokladem k zahájení opravy je váš souhlas s cenou. V opačném případě si prostě zařízení opět odnesete.

 

Dobře, zařízení si odnesu a zkusím to jinde. Ale když jinde neuspěju - když mi to třeba nebudou chtít opravit levněji - můžu se k vám opět vrátit?

     S tím je trochu problém - tohle se občas opravdu stává. Zákazník to zkusí jinde, většinou na několika místech (u jiné servisní firmy, která ho odmítne nebo je dražší, pak u studentů na kolejích, u švagra, u "odborníka", co ho k němu poslali chlapi v hospodě) - a když k nám opět přijde, tak je zařízení někdy v takovém stavu, že už by s ním nic nenadělal ani sám rohatej.
     Takže doporučuji - snažte se najít "ten správný servis" hned na první pokus.

 

Co když vůbec nebudu vědět, kolik má taková oprava stát a s čím mám nebo nemám souhlasit?
     Žádný strach - technik který bude zařízení od vás přebírat vám poradí. Za ty roky se v tom docela vyzná a "ukecá vás" investovat dvě tři tisícovky do opravy zánovního notebooku - nebo naopak vám rozmluví opravu zařízení, které je příliš zastaralé a další údržbu si už nezaslouží
(
= byla by nerentabilní).

    A pokud chcete "nápovědu" pro finančně náročnější zakázku - vycházejte prostě z ceny nového zařízení. Cena opravy nesmí být rozhodně vyšší než cena nového výrobku - vlastně by měla být (dle konkrétního případu) řekněme max. poloviční.
    Někdy je to ovšem složitější - musíme rozlišovat, co je cena opravy (notebooku) a co cena za údržbu (vašich dat - odvirování, instalace nových programů, záchrana smazaných souborů atd.). Tu údržbu totiž zaplatíte (
jednou za čas) i u fungujícího zařízení,  takže to nesečítejte s cenou opravy.
    A ještě - čím starší zařízení, tím méně do jeho opravy asi budete investovat. Ale ta cena údržby - ta se s věkem nemění, ta zůstává prakticky pořád stejná.

 

A slíbenou cenu opravdu dodržíte?
     Samozřejmě - budete ji mít ostatně vypsanou i na přebíracím protokolu. Můžeme ji překročit jen při opravě závad, které se projeví až v průběhu opravy. Tyto zásady jsou uvedeny v přebíracím protokolu, který podepisujete:
     Zákazník souhlasí s provedením běžných servisních úkonů, které sice nejsou předmětem zakázky, ale jejichž potřeba se projeví v průběhu opravy. Jedná se o závady, které neumožňují řádnou funkci zařízení, ohrožují toto zařízení nebo znemožňují provedení objednané opravy. Jde např. o vyčistění nadměrně znečistěných částí zařízení, o opravu nebo výměnu vadných či nefunkčních částí chladicího systému, o opravu nebo výměnu nefunkčního či poškozeného zdroje, o odvirování nebo opravu systému apod. Tyto závady budou opraveny v nezbytně nutném rozsahu na náklady zákazníka. Výše nákladů na tyto opravy nesmí bez konzultace se zákazníkem překročit částku 1000,- Kč včetně DPH.

     Jedná se tedy o závady, o kterých nás zákazník neinformoval a které se při přebírce zařízení neprojevily. Pokud vynechám možnost, že nám zákazník něco zamlčel (což pak celou situaci jen zbytečně komplikuje) pak se jedná třeba o případy, kdy je nefunkční zdroj a teprve po jeho výměně slyšíme kvílející ložiska ventilátorů, které je potřebě vyměnit. Nebo teprve po rozebrání notebooku objevíme v jeho útrobách tak velké nánosy špíny, že se tím naše práce velmi komplikuje. Stejně tak - poznám sluchem kvílející ventilátor, ale bohužel nepoznám, že jiný má zadřená ložiska a netočí se už vůbec. Rovnou ale říkám - k něčemu podobnému nedochází příliš často, ve většině případů se nám daří tyto závady během vstupní prohlídky odhalit..

 

Co se stane, když se za předem sjednanou cenu zařízení opravit nedá?
     Tohle se opravdu stává - hlavně u notebooků (kde se předběžná diagnoza provádí celkem obtížně). Zákazník např. souhlasí s cenou do 2tis. Kč a po rozebrání notebooku se zjistí, že by oprava stála řekněme 4 tis. Kč. Řešení je celkem jednoduché - zavoláme zákazníkovi, jestli je ochoten zaplatit tuto vyšší cenu a je na něm, jestli je ochoten "do toho jít" nebo jestli zakázku stornuje. A samozřejmě - dáme vám v tom případě "čas na rozmyšlenou". Jen to prosím příliš neprotahujte ! Díky.

 

Pokud od zakázky kvůli navýšené ceně ustoupím, budu něco platit?
     V tomto případě ne - zakázka se za původně stanovenou cenu realizovat nedala
(což se zároveň nedalo předem odhadnout)
de facto tedy původní dohodu rušíme a zařízení si neopravené odnesete.
Jen chudák technik se zatím nadřel zbytečně  :-(  -
za což by si možná zasloužil aspoň na pivo.
     Jiná situace ovšem je, pokud si zákazník opravu rozmyslí v době, kdy se už podle dohody s ním vše realizuje. V takovém případě zaplatí zákazník všechny doposud vynaložené výdaje (
a hrozí mu, že si přitom odnese stále ještě nefunkční zařízení).
Něco takového ale snad nikdo rozumný neudělá (
i když - už se taky párkrát stalo).

 

Budu předem platit nějakou zálohu?
   
Pokud bude předem jasné, že je nezbytný nákup dílů v ceně několika tisíc korun (
zdroj, baterie, klávesnice ntb, displej apod.), pak budeme v této výši požadovat zálohu.
    Stejně tak bude záloha vyžadována v případě, že bude oprava probíhat ve spolupráci s jinou externí firmou, které musíme platit předem - nebo pokud cena opravy přesahuje zůstatkovou cenu vašeho zařízení.
    Jednoduše - na zakázku za 300Kč zálohu nepožadujeme, pokud to bude za 20.000Kč tak naopak docela určitě :-)
    Nebo - pokud máme u notebooku vyměnit vylomený konektor, zálohu nepožadujeme. Pokud ale donesete ntb, který vám spadl na zem a rozlámaly se plasty - tzn. nákup nových/použitých plastů za 2.000Kč + následně 12hod. náročné piplavé práce - tak to si pište, že na tohle zálohu chtít budu !!!

    Samozřejmě, pokud nemáte tolik peněz při sobě, můžete to přinést později nebo zaplatit převodem na účet. Na tuto platbu dostanete potvrzení.

 

Mám jistotu, že mi po všem tom papírování a domlouvání moje zařízení skutečně opravíte?
     Lituji - nemáte. Nestává se to sice často, ale občas dochází k tomu, že až v průběhu opravy objevujeme další problémy, které původně nebyly patrné a zjišťujeme, že zařízení je prostě neopravitelné (respektive opravitelné, ale za zcela neúnosnou cenu).
    Příklad: notebook nejde zapnout, má vadný zdroj. Teprve po jeho opravě zjišťujeme, že v návaznosti na poruchu zdroje odešla i grafika a navíc je potřeba nový displej. Proč jsme to nevěděli dřív? No protože byl vadný ten zdroj - ntb se nedal zapnout a tak nebylo možno zkontrolovat funkčnost dalších částí.
     Stává se:
- velmi zřídka (2%) u počítačů
- poněkud častěji (10%) u notebooků
- velmi často (30% a více) u tiskáren a monitorů.
U těch posledních ale po předchozích zkušenostech na takovou možnost předem upozorňujeme.
     A ještě něco - když zařízení neopravíme, samozřejmě nic neplatíte. Ovšem - s jednou výjimkou: pokud naopak dojdeme už při přebírce k závěru, že je oprava nereálná nebo problematická - ale zákazník na ní přesto trvá - potom vyúčtujeme práci na opravě bez ohledu na výsledek. Tuto dohodu - OPRAVU DOKONČIT V KAŽDÉM PŘÍPADĚ potom zaznamenáme do zakázkového listu a zákazník nám to musí podepsat (a obvykle i zaplatit zálohu).
  
 Kdy má podobná oprava smysl? Pokud
- zařízení má pro zákazníka citovou nebo historickou hodnotu
- zařízení je součástí většího celku, který by byl bez něj nefunkční

   
Příklad: na počítač (notebook) se zůstatkovou cenou pár stovek je zaregistrován SW v ceně několika set tisíc. Jeho výrobce již neexistuje, přeregistrace na jiný počítač není možná. Ano, potom se i u stařičké plečky vyplatí oprava za 20tis. Kč - furt je to mnohem levnější, než koupit nový SW za čtvrt melounu.

 

Předpokládám, že po zaplacení dostanu nějaké potvrzení?
     Pochopitelně - po skončení opravy a zaplacení dostanete normální daňový doklad (paragon, fakturu).

 

 


HD elektro v.o.s. - servis výpočetní techniky

tel. - 530 342 542                                              mobil servis 775 524 130
servis@hd.cz

Domažlická 2, Brno - Královo Pole
2. patro