Před časem - v září 2005 - se u nás stavoval zákazník, který je provozovatelem velkého
Webu. Takže pokaždé zavedeme debatu na problematiku PHP, SQL, HTML apod.
Tentokrát se na pořad dne dostala otázka zvyšování návštěvnosti. Zákazník
si pochvaloval, jak značnou část zimy pracoval na optimalizaci svého web-serveru
a nakonec se dopracoval do stavu, kdy nejen stoupla návštěvnost, ale server
teď běží sám a vydělává slušné penízky - a jeho majitel se může věnovat
jen jejich utrácení.
Začli jsme spolu rozebírat detaily a on hned zabrousil do vysoké teorie a
začal ji aplikovat na náš firemní web. Rychle došel k závěru, že je špatně
prakticky všechno (no - něco pravdy na tom je, koneckonců stránky dělám
jen já sám a to ještě jen tehdy, když mi na to zbude čas). Nakonec to uzavřel
tím, že by mi doporučil firmu, která mu s jeho serverem pomáhala a ta by mi
za takových - no řekněme 25.000,- Kč udělala aspoň základní analýzu a
ty nejdůležitější úpravy, aby to aspoň k něčemu bylo. Odhadoval, že by
se mi návštěvnost mohla zvýšit během několika měsíců tak o 50-100%, což by se už v praxi
projevilo.
Přiznávám - po jeho odchodu jsem prostě vypěnil. Někdo bude shazovat můj
Web !!! A bude mi tvrdit, že by to chtělo externí firmu a půl roku práce a 25 tisíc a kdesi
cosi !!! Tak to teda ne !!! Když to dokáže on, tak to dokážu taky !!! A
mnohem rychleji !!! Přece nejsem žádnej malej blbec a o problematice webů něco
vím. A co nevím - to se naučím !!! A vyhrnul jsem si rukávy a vrhnul se do
toho...
Samozřejmě, musel jsem si přiznat, že se nějaké mouchy na
našem serveru
najdou. Tedy, že tam je těch much celý roj. Vždyť já vlastně web
nebuduji, já ho jen poslední roky udržuji (v chátrání) a občas to
podle toho vypadá. No prostě ostuda - jiným pomáhám a radím s jejich webovými
stránkami a svůj vlastní web nechávám jaksi stranou. Holt - kovářova
kobyla chodívá bosa... Ale teď jsem získal velmi pádný důvod něco pořádného
s tím udělat. A tak jsem se pustil do práce. Napřed jsem odstranil ty základní
a hrubé chyby (o nichž autor webu sice ví - ale znáte to, teď zrovna není
čas, takže až někdy...) Pak jsem si trochu oživil teorii, pár věcí
si ověřil v praxi a udělal další změny (ono to vypadá jednoduše, ale
aby člověk napsal jeden řádek do scriptu, musí někdy hodiny hledat na
internetu a pak zkoušet a zkoušet a zkoušet). Potom jsem se spojil s
externím programátorem, jehož služby naše firma využívá. Něco udělal
on, na něco mě prostě jen nasměroval a já už zase pokračoval sám. Suma
sumárum - nějakou práci to sice dalo, ale těch 25.000,- Kč bych za podobnou
optimalizaci rozhodně nikomu neúčtoval.
A výsledek?
Pro ilustraci přikládám graf ze serveru TOPLIST.CZ - nemusím na něm
snad ani
označovat místo, kdy jsem zahájil úpravy. Druhé navýšení (v druhém
říjnovém týdnu) je následkem zásahu programátora (takže Asalore - ještě
jedou díky!). A výsledné srovnání je jasné
- ani 50%, ani 100% nárůstu, ale dramatický rozdíl, který zvýšil návštěvnost
serveru na několikanásobek oproti původnímu stavu. A to není zdaleka všem dnům
konec. Až bude zase trocha
času, sednu si k tomu znovu a doufám, že výsledek bude takový, aby se náš
web posunul opět o pár (set) příček v pořadí českých webů.
A co z toho plyne pro vás?
Pokud dojdete k závěru, že je potřeba zvýšit návštěvnost
na vašem serveru, že je nutné se trochu více zviditelnit a tím i získat více
zákazníků, pak se na nás můžete obrátit. Výsledky, dosažené na našem
vlastním webu jsou docela přesvědčivé. A pokud jsme to dokázali
"doma", dokážeme to podobně i u vás. Vždyť jsme se při tom
museli spoustu věcí naučit a teď tyto znalosti můžeme zúročit ve váš
prospěch. A co je snad pro vás nejdůležitější - při podobné
optimalizaci vám nebudeme účtovat nějaké imaginární (a
nekontrolovatelné) hodiny práce, ale zcela reálný výsledek. Konkrétně
- pokud se domluvíme, že se má na vašem serveru zvýšit návštěvnost, pak
zaplatíte teprve tenkrát, když návštěvnost vašeho serveru stoupne trvale
řekněme na dvojnásobek. A pokud bude nárůst ještě větší - tak jak se
to podařilo na našem serveru? No tak to se třeba domluvíme na nějaké prémii
- souhlasíte?
Pokud o naší nabídce začínáte uvažovat - zatím třeba jen nezávazně,
dosud jen přemýšlíte, jestli by to stálo za to, tak nám napište a můžeme
si vaše požadavky i naši nabídku upřesnit. A pokud jste se již rozhodli -
no tím spíš - pište na webmaster@hd.cz
Zajistíme vám záchranu -
obnovu - zálohování vašich dat ze všech běžných medií:
HDD z počítačů, notebooků i externí (USB)
flešky, paměťové karty do foťáků a mobilů a dalších běžných i méně běžných
datových nosičů
Jednak se záchranama
dat zabýváme dýl,
než polovina z vás pobíhá po této planetě.
A také na záchrany
vašich disků používáme nejmodernější jemné vysoce specializované
nástroje
Používáme
taky nejmodernější špičkovou techniku, specielně vyvinutou na tyto
operace (ale občas se uchylujeme i k virguli, zaklínání a černé
magii vůbec).
A hlavně - dokážeme zachránit data
prakticky ze všech druhů datových nosičů.
Servis poskytujeme na naší domácí adrese:
Domažlická 2, Brno - Královo Pole rožák Domažlická/Štefánikova
Trasa šaliny 1 a 6 – mezi zastávkami Šumavská a Kartouzská
a
zastávka autobusu 67 přímo před domem. A autobus 68 má zastávku hned na protější straně ulice.
POZOR - změna !! Linka autobusu 68 je do
konce roku 2025 mimo provoz.
Nahrazuje ji linka 4x jedoucí po
podobné trase Nákupní centrum Královo Pole - náměstí Míru (zde je možno přesednout na
linku 68, jedoucí dále po původní
trase)
a dále po trase -
Česká - Šilingrovo nám. - nemocnice u sv. Anny
a po Úvoze zpět na Údolní - náměstí Míru a zpět k NC Královo Pole. Zastávky má u nás na obou stranách ulice společně s linkou
67.
zvonek B. Volný, 2. patro
pracovní doba dle tel. domluvy
(optimálně zavolat cca 1/2hod předem
pro případ, že
1. jsem šel nakoupit něco k večeři
2. zasahuji zrovna u jiného zákazníka
3. právě venčím naši Ajdu
abych se stačil zavčas vrátit a vy nemuseli zbytečně bušit čelem do dveří)
Potřebujete k nám něco poslat? HDD na záchranu dat, notebook na opravu nebo něco
jiného?
V tom případně doporučuji
zásilkovnu
Parametry zásilky
Standardní zásilka
Rozměry zásilky
Maximální rozměr:
nejdelší strana zásilky max. 50
cm a součet délek všech tří
stran zásilky max. 120 cm (např.
zásilka o rozměrech 40 cm x 40
cm x 40 cm). Minimální rozměr:
10 cm x 7 cm x 1 cm
Hmotnost zásilky
Maximální hmotnost: 5 kg
Nadrozměrná zásilka
Rozměry zásilky
Maximální rozměr:
nejdelší strana
zásilky max. 120 cm a součet délek všech
tří stran zásilky max. 150 cm (např.
zásilka o rozměrech 60 cm x 50 cm x 40
cm).
Hmotnost zásilky
Maximální hmotnost: 15 kg
A nejbližší pobočka ZÁSILKOVNY
(na kterou vidím téměř z okna) potom je
Z-BOX
U Červeného mlýna 1,
Brno, Královo Pole 612 00
zásilky do 15kg
Pozor !
Velikost balíku max 50 x 50 x
50 cm
a raději ještě o trochu méně - jinak mi to z "organizačních
důvodů"
zavezou někam ke všem čertům...
Prostě sem raději malé zásilky - rozhodně ne stolní
počítač !!!
Tohle preferuji - tady se stavím když jdu
nakupovat - a "otevřeno" je furt !!
nebo
MobilMax Brno - Královo Pole, 612 00
Palackého třída 48
Identifikátor pobočky: 46 zásilky JEN do 5kg
"normální prodejna" - tedy s obsluhou
nebo
(tohle mám sice trochu dál, ale "berou" všechno)
Vinotéka Tábor DeGusta Brno, 602 00,
Tábor 46d
Identifikátor pobočky: 10211 zásilky do 15kg opět "normální prodejna" - tedy s obsluhou
Brno AlzaBox Kaufland Ponava
Sportovní 594/21,
Ponava, Brno, 612 00
je to zase BOX, takže opět
platí Pozor !
Velikost balíku max 50 x 50 x
50 cm
a raději ještě o trochu méně - jinak mi to z "organizačních
důvodů"
zavezou někam ke všem čertům...
Prostě sem raději malé zásilky - rozhodně ne stolní počítač
!!!
Tohle opět preferuji - i tady se stavím když jdu
nakupovat - a "otevřeno" je furt !!
nebo druhý box, jen o zastávku dál (a mají v něm většinou
volné místo)
Brno Penguin Box Tesco Ponava
Cimburkova,
Ponava, Brno, 612 00
Jinak
vše prakticky stejné jako minule
nebo
Brno-Ponava Multi brend
Střední 624/36,
Ponava, Brno, 612 00 "normální prodejna" - tedy s obsluhou
Hrnčířská 573/6, 60200 Brno
"normální prodejna" - tedy s obsluhou
Potraviny HM
Štefánikova 27, 60200 Brno
opět
"normální prodejna" - tedy s obsluhou
Proč uvádím víc
možností? no pro případ, že mají zrovna někde
dovolenou nebo jsou přeplnění :-)
A ještě drobný detail -
prosím, pokud mi zasíláte něco "na dobírku",
pak jedině do "normální prodejny" - s obsluhou.
Nepoužívám mobilní bankovnictví - a bez něj bych v BOXU
nemohl zaplatit.